Délka trasy:22 km
Značení:zeleně značená
Vhodná pro: pěší
Popis trasy: Z Masarykova náměstí v Hodoníně sledujeme zelenou značku, která spolu s modrou míjí radnici a zámeček a za hodonínskou elektrárnou se od modré odklání doleva na hráz kolem Moravy. U informačního místa Skařiny (5 km) opouští zelená značka hráz a směřuje k Národní kulturní památce Mikulčice-Valy – 7 km. Mezi staroslovanským hradištěm a řekou Moravou stojí za zhlédnutí velké hnízdiště čápů a volavek. Pokud jsme se seznámili s NKP Mikulčice-Valy již dříve, můžeme pokračovat dále po zelené značce po tzv. Anglické aleji. U informačního místa stejného názvu (9,5 km) opustíme značku a dáme se vpravo po silnici. Mineme soustavu jezer, vytvořených těžbou písku a pro čistou vodu vhodných ke koupání, překročíme řeku Kyjovku a železniční trať, podle níž se dostaneme na nádraží v Moravské Nové Vsi (13 km). Odtud máme dobré vlakové spojení do Hodonína, resp. opačným směrem do Břeclavi. Moravská Nová Ves se starou vinařskou tradicí je známa pro selskou vzpouru v roce 1738, která byla potlačena až zatčením selských vůdců a jejich uvězněním na brněnském Špilberku. Putování lužním lesem nemusíme však ukončit v Moravské Nové Vsi, ale od informačního místa na Anglické aleji (9,5 km) můžeme alejí dále pokračovat po zelené značce. Před dalším informačním místem Tvrdonické polesí (17 km) mineme Památník obnovy lužního lesa, po dalších dvou kilometrech vyjdeme z lesa, podejdeme dálnici a podél železniční trati dorazíme na nádraží v Lanžhotě (22 km). Ocitneme se tak v nejjižnější obci na Moravě s velmi zachovalou lidovou kulturou slováckého Podluží (kroje, zvyky, svérázné lidové stavby - kolny na seno). V blízkosti Lanžhota leží hraniční přechod ze Slovenska. Po železnici je dobré spojení přes Břeclav do Hodonína.
ZDROJ INFORMACÍ: Město Hodonín